Jak najít spolehlivého vývojáře

Úkol: najít spolehlivého vykonavatele objednávek – vývojáře webu a další.

Mnohá ​​pravidla už samozřejmě znáte z vlastní zkušenosti – vlezlá reklama a příliš růžové sliby moc důvěry nevzbuzují, ačkoli právě k tomu jsou určeny. Zaměříme se na body specifické pro IT sféru obecně a vývoj webu konkrétně.

Velká společnost nebo malá agentura

Pokud potřebujete vše najednou – vývoj webových stránek, mobilní aplikace, copywriting, exkluzivní design, reklama, propagace atd., pak je lepší oslovit velkou společnost, kde je mnoho různých oddělení v různých oblastech a koordinační centrum. Připravte se ale na vyšší výdaje. Velké firmy musí udržovat personál účetních, různých typů manažerů, uklízeček, řidičů, recepce… Často se účastní různých politických, společenských či charitativních akcí – i to nakonec platí zákazník.

Pro složité a složité úkoly byste neměli hledat levného nezávislého pracovníka, který dokáže všechno. Může se vám zdát, že jde o profesionála na vysoké úrovni, který se svobodně vyjadřuje k jakémukoli tématu. Oblast IT je ale obrovská, stejně jako skutečný svět, protože v podstatě jde o digitální odraz reality. Je v ní také mnoho profesí a směrů. Bruce Lee řekl: „Nebojím se někoho, kdo studoval 10 000 různých úderů. Bojím se toho, kdo cvičil jednu ránu 10 000krát.“ Nemusí to být zřejmé, ale široká perspektiva je užitečná pouze tehdy, když slouží úzkému účelu. Pokud se tedy obrátíte na freelancera, vyhledejte specialistu na řešení každého konkrétního problému.

Samostatná diskuse je o tom, zda má cenu okamžitě stanovovat cíle v univerzálním měřítku a přitom být ve sladkých snech o dobytí světa trhu.

Pokud jste připraveni postupovat krok za krokem, pak bude výhodnější uchýlit se ke službám malých firem a freelancerů specializujících se na určitou oblast – vývoj, copywriting, design, SEO… Takto můžete ušetřit finančně, ale budete muset trávit více času – hledáním, komunikací, koordinací úkolů. Čas jsou peníze a toto není prázdná fráze; budete muset obětovat více z toho, co aktuálně máte.

Vše výše uvedené nepopírá skutečnost, že velké i malé společnosti mohou být dobré nebo ne, slušné nebo ne. Nebuďte proto líní se ptát svých přátel, hledejte nezávislé recenze, hodnoťte své portfolio, záruky, komunikujte… Dále už jen jak komunikovat.

První komunikace

Pokud na prvním setkání vývojář nebo manažer mluví hodně (nebo málo), pak to není vždy špatné (dobré) – možná je to jen charakterový rys, možná je to nálada. Není také důležité, zda vám nabídl kávu nebo ne. Mimochodem, dobří nezávislí pracovníci mohou být obecně bez komerčního pruhu a, jak se říká, nejsou z tohoto světa. Je důležité, co člověk při projednávání zakázky říká a na co se ptá. Je rozhodně špatné, když vývojář okamžitě vyhodí podmínky a nesnaží se vám je vysvětlit – téměř vždy je to podobné podvodu. Jeho projev může být působivý, ale takový dialog nepodporuje vzájemné porozumění, které je základním kamenem pro kvalitní řešení problémů. Einsteinovi se připisuje jeden výraz, pod který se rozhodně hlásím: „Pokud něco nedokážeš vysvětlit šestiletému dítěti, pak tomu sám nerozumíš.“

Dobrý komunikační specialista je jednoduchý a zajímavý, nevytváří nátlak s autoritami, a pokud je nucen uchýlit se ke speciální terminologii, vždy se omluví a pokusí se co nejjasněji vyjádřit význam toho, co bylo řečeno, jednoduchými slovy a analogiemi. . Skutečný profesionál vždy přiměje ostatní k tomu, aby se učili jeho profesi. Znáte tento pocit? – „Já to chci také!“ Nemusíte to dělat, ale stojí za to mít na paměti)

Je důležité, zda vývojář v průběhu diskuse klade objasňující otázky. Pokud jsou to otázky, o kterých jste před schůzkou nepřemýšleli, pak má vývojář s řešením takových problémů zkušenosti a předem vidí možná úskalí. Je dobré, když z prvního rozhovoru odcházíte nejen inspirovaní, ale také zmatení v pozitivním slova smyslu, s podnětem k zamyšlení.

Termíny

Věnujte pozornost termínům, měly by být realistické a nemusí se nutně shodovat s vašimi představami. Stanovení termínů na první schůzce je často obtížný až nemožný úkol, zvláště pokud neexistuje jasná technická specifikace (a zpravidla zatím žádná). Ale přístup vývojáře k tomuto problému lze pochopit – tytéž objasňující otázky z předchozího odstavce přesně ovlivňují přesnost hodnocení termínu. Pokud dodavatel souhlasí s jakýmikoli podmínkami a dokonce příznivě hodnotí termín „mělo být provedeno včera“ jen pro přijetí objednávky, je to špatné znamení. Musíme se smířit s tím, že hledaný kvalitní specialista nebo agentura má vždy co dělat, takže by bylo fér, kdyby byl doplatek přidělen pro urgenci. Koneckonců, ostatní zákazníci by neměli trpět, což znamená, že vykonavatel objednávky bude muset pracovat po hodinách.

Je důležité, aby v průběhu celého procesu vývoje byl navržen způsob kontroly díla zákazníkem. Je to nutné nejen pro to, aby zákazník pochopil, jak se věci mají, ale také pro to, aby zhotovitel včas upravil proces po stránce designu, funkčnosti a po vzájemné dohodě také načasování a ceny. Neměli byste souhlasit s možností: „Vše uděláme lokálně na našich (našich) počítačích a výsledek uvidíte na konci, až vše dáme na internet.“

Poctivé a transparentní zdůvodnění cen a podmínek má vždy pozitivní vliv na vzájemné porozumění a konečný výsledek. Tak jsme zmínili cenu, teď o tom…

Cena

Moderní web je komplexní, integrovaný nástroj. Pouze velmi jednoduchý produkt lze vyrobit celý z bezplatných komponent, které nevyžadují komerční licenci.

Ano, dnes se málokdy weby píší od začátku, tzn. kdy se pro vývoj používají pouze programovací jazyky a technologie. To je velmi nákladné jak finančně, tak časově. Velké firmy s vlastním štábem vývojářů si to mohou dovolit – samy si zadají úkol, samy jej realizují, podporují a propagují. Ve většině případů se vývoj webových stránek jen málo liší od jakékoli jiné produkce. Agentura má specialisty a nástroje: motory, pluginy, šablony, moduly nebo komponenty vlastního designu – jakousi továrnu nebo závod, který vyrábí určitý typ produktu. Cenu tedy tvoří nejen mzdové náklady, ale také náklady na různé druhy licencí a odpisy finančních prostředků investovaných do nákupu nástrojů nebo času věnovaného vlastnímu vývoji.

Je jasné, že tento článek nemůže mluvit o žádných konkrétních cenách, ale pokud je cena výrazně nižší než tržní cena, pak mohou být použity nelegální nebo zastaralé verze pluginů a enginů, což negativně ovlivňuje hodnocení webu a jeho bezpečnost, ne zmínit možné právní problémy. Nejhorší je, že o tom zákazník zpravidla neví.

Mějte dobrou volbu! A hodně štěstí – v tomto procesu má vždy místo)